Lemvig Museum folder historien ud på Kulturmødet Mors

17. august 2022

En ny scene – Historiehaven – har fundet vej til Kulturmødet Mors. Og Lemvig Museum er med!
I Historiehaven deler museerne deres allerbedste historier gennem TALKS. Om aftenen forvandles Historiehaven til den hyggeligste lounge med dj og drinks.

Fredag 26. august kl. 13 fortæller museumsleder Mette Lund Andersen om Klosterhede Plantage og dens mange betydninger gennem tiden. Klosterheden er både fitnesscenter, bræddefabrik, opdragelsesanstalt, klimaløsning, friluftsrum og planteparadis.

Lørdag den 27. august kl. 12 fortæller museumsinspektør Inger Bjørn Knudsen om Romlejren – en flygtningelejr for tyske flygtninge, som lå syd for Lemvig i tiden efter besættelsen og husede langt over 8000 mennesker, da den var størst.

Ses vi på Mors?!

Historiehaven er støttet af Limfjordsmuseernes Samvirke og Europæisk Kulturregion.

Attachments